Kultura organizacyjna
Nie ma co ukrywać, że nasza firma jest nietypowo zarządzana, a relacje między pracownikami i atmosfera w pracy są… niepowtarzalne. To wszystko powoduje, że TAX Medica stała się wymarzonym miejscem pracy i rozwoju dla naszego zespołu.
Warto podkreślić, że nasz „styl bycia” nie był wymyślony czy narzucony odgórnie, ale ukształtował się naturalnie i dopiero po kilku latach tworzenia Tax Medica jesteśmy w stanie bliżej nazwać to, czym charakteryzuje się bycie członkiem taxmedicowej rodziny. Jesteśmy więc w stanie dość jasno określić, kto do nas pasuje, a kto nie.
Oto 4 najważniejsze elementy, które określają naszą kulturę organizacyjną:
1.Traktowanie pracy jako integralnej części naszego życia
Traktowanie pracy jako integralnej części naszego życia – ponieważ w pracy spędzamy 1/3 naszego dorosłego, produktywnego życia, chcemy żeby ten czas był dla nas równie ważny i wartościowy jak ten, który spędzamy wśród bliskich i znajomych. Staramy się więc nie dzielić życia na zawodowe i prywatne, lecz łączyć je jako dwa naturalnie wspierające się elementy.
Pasujesz do nas jeśli:
Jeśli jesteś otwarty i nieoceniający, lubisz pracować w środowisku w którym nikt nie udaje kogoś kim nie jest, i cenisz nieskomplikowane relacje oparte na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
Jak to wspieramy:
Poprzez budowanie atmosfery wzajemnego zaufania, w której członkowie zespołu nie obawiają się, że będą oceniani przez pozostałych. Zachęcamy do wyrażania siebie w naturalny dla siebie sposób i bycia otwartym na innych członków zespołu.
Nie pasujesz do nas jeśli:
Stawiasz wyraźną granicę pomiędzy pracą a życiem prywatnym i nie lubisz, gdy inni ludzie tę granicę naruszają. Wolisz trzymać się na dystans i w pracy skupiać się tylko na pracy, a relacje towarzyskie budujesz z osobami nie związanymi z Tobą zawodowo. Masz skłonność do oceniania, a naturalne zachowanie innych ludzi uważasz za niewłaściwe i żenujące.
2. Odpowiedzialność za firmę i za to, co robimy
Firmę traktujemy jako coś naszego, jak coś, czego jesteśmy współtwórcami. Chętnie bierzemy sprawy w swoje ręce i nie boimy się przyjmować odpowiedzialności.
Pasujesz do nas jeśli:
Wolisz coś zrobić niż narzekać. Potrafisz przyznać się do błędu i wyciągnąć z niego wnioski. Gdy coś Ci nie pasuje, potrafisz zakomunikować problem i pomóc znaleźć jego rozwiązanie. Lubisz terminowo wywiązywać się ze swoich obowiązków i potrafisz dobrze zorganizować swoją pracę. Misja naszej firmy jest Ci bliska i chcesz w niej uczestniczyć na równi z innymi.
Jak to wspieramy:
Nigdy nie karzemy za popełnione błędy a pojawiające się problemy staramy się rozwiązywać wspólnie szukając najlepszych dla wszystkich stron rozwiązań. Mamy procedury, które pomagają wykonywać obowiązki i eliminować możliwość popełnienia błędu.
Nie pasujesz do nas jeśli:
Nie potrafisz otwarcie powiedzieć, że coś utrudnia Ci pracę. Wolisz traktować pracę wyłącznie jako miejsce zarabiania pieniędzy, i uważasz że Twoje „prawdziwe życie” zaczyna się po wyjściu z biura. Boisz się popełniać błędy, nie potrafisz przyznać się do porażki, a gdy zauważysz błąd, to w pierwszej kolejności szukasz kogoś, kogo mógłbyś za ten błąd obciążyć winą. Nie pasujesz do nas również wtedy gdy robisz tylko tyle, ile musisz i co zostanie Ci „pokazane palcem”, nie potrafisz obejść się bez nadzoru, by efektywnie pracować, a checklisty, procedury i instrukcje uważasz za przerost treści nad formą i wolisz pracować według własnych standardów. Planujesz potraktować naszą firmę jako krótki przystanek w drodze do wymarzonej pracy.
3.Wzajemne wsparcie i pomoc
Pomoc innym jest dla nas oczywista. Cała nasza firma została oparta o tę wartość. Budujemy środowisko pozbawione rywalizacji. Lubimy czas spędzany razem i wspólną pracę.
Pasujesz do nas jeśli:
Zdecydowanie przedkładasz współpracę nad rywalizację, chcesz pracować wśród ludzi, których lubisz, o których wiesz, że możesz im zaufać i że na ich pomoc zawsze możesz liczyć. Pasujesz do nas również gdy nie obawiasz się prosić o pomoc i jej udzielać a o ludziach wolisz się dobrze wypowiadać. Lubisz czuć się wśród kolegów z pracy jak członek plemienia którego zaangażowanie ma sens i wyższy cel.
Jak to wspieramy:
Traktujemy siebie nawzajem tak samo dobrze jak traktujemy naszych klientów, nie ma w naszej firmie „lepszej kawy” dla gości i „gorszej” dla „personelu”. Tworzymy środowisko wolne od rywalizacji. Nie ma u nas konkursów na „pracownika miesiąca”, nikt nie jest ani lepszy ani gorszy od pozostałych. Integrujemy nasz zespół podczas różnych aktywności, z których najważniejsza jest coroczna wyjazdowa integracja. Lubimy razem jeść, więc mamy firmowe gastroponiedziałki, które często pociągają za sobą gastrowtorki, gastrośrody itd, a święta są dla nas okazją do wspólnego biesiadowania, żartowania i poznawania się nawzajem.
Nie pasujesz do nas jeśli:
lubisz rywalizować z innymi pracownikami i błyszczeć na ich tle, wolisz pracować indywidualnie niż w zespole, źle wypowiadasz się na temat innych osób, czujesz się lepszy od innych i patrzysz na niektóre osoby z góry, proszenie o pomoc uważasz za słabość, więc nigdy tego nie robisz.
4.Zaczepno – życzliwy styl komunikacji
Traktujemy się z szacunkiem i życzliwością, jednak lubimy żartować z siebie samych i z siebie nawzajem. Taki styl komunikacji wymaga dużego dystansu do siebie i poczucia humoru.
Pasujesz do nas jeśli:
Przedkładasz szczery, otwarty komunikat nad zawoalowaną dyplomatyczną wiadomość, nie cierpisz ściemniaczy i ludzi, którzy nie potrafią przyjąć żadnej krytyki pod swoim adresem. Wolisz pracować z ludźmi mającymi dystans do siebie i rozumiejącymi, tak jak ty, że informacja zwrotna służy rozwojowi zarówno własnemu jaki i organizacji. Lubisz środowisko w którym można porozmawiać o wszystkim, nawet o rzeczach trudnych, nie boisz się w życzliwy sposób żartować z innych i potrafisz też śmiać się z siebie.
Jak to wspieramy:
Traktujemy się życzliwie i z szacunkiem. Nie tworzymy jednak dystansu. Zwracamy się do siebie po imieniu i zachowujemy się swobodnie.
Nie pasujesz do nas jeśli:
Przedkładasz dyplomatyczny styl komunikowania nad szczery, prosty komunikat, masz trudności z przyjmowaniem informacji zwrotnej i każdą taką wypowiedź traktujesz jak atak na siebie, nie lubisz śmiać się z siebie i drażnią Cię żarty, które Ciebie dotyczą, a miejsce pracy uważasz za nieodpowiednią przestrzeń do żartów w ogóle.